Eğitim-Bir-Sen olarak, çalıştığı eğitim kurumunun müdürü tarafından eğitim-öğretim yılı sonunda hakkında yapılan performans değerlendirmesinde 73 puan alan üyemiz adına açtığımız davada, mahkeme, düşük performans notunun gerekçelerinin ortaya konulamadığı ve objektif kriterlere göre not verilmediği gerekçesiyle işlemi iptal etti.
İstanbul 11. İdare Mahkemesi, kararında, “Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı her derece ve türden eğitim kurumunda görev yapan ve adaylık sürecini tamamlamış olan öğretmenlerin, görev yaptığı eğitim kurumunun müdürü tarafından her ders yılı sonunda başarı, verimlilik ve gayretlerinin değerlendirilmesini içeren raporlarda yer alan soruların nitelikleri itibarıyla gözlem ve kanaate dayalı cevapları gerektirmesine ve idareye bu sorulara verilen cevapların gerçekliğini somut bilgi ve belgelerle kanıtlama zorunluluğu yükletilmemesine karşılık, performans değerlendirme puanının özellikle ilgilinin yürüttüğü görevdeki eğitim-öğretimi planlayabilme, eğitim-öğretim ortamlarını düzenleyebilme, iletişim becerilerini etkili kullanabilme, çevre imkanlarını kullanabilme, zamanı yönetebilme, öğretim yöntem ve tekniklerini etkin biçimde kullanabilme, eğitim-öğretim sürecini değerlendirebilme, kurumun eğitim-öğretim politikalarına uyum ve katkı sağlayabilme, öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği genel tutum ve davranışları sergileyebilme, etkili iletişim kurabilme, çocuk ve insan haklarını gözetme, ölçme ve değerlendirmede adil ve şeffaf davranma, mesleki ve kişisel gelişimi ile ilgili çalışmalara katılma, zamanı etkin kullanma, eğitim kalitesinin artırılmasında yenilikçi anlayış benimseme konularıyla ilgili sorularına verilen cevapların olumsuz olması halinde, bu değerlendirmeye yol açan nedenlerin ve bu olumsuzluğun hizmete etkisinin somut olarak ortaya konulması gerekmektedir. Bu durumda, davacının performans notunun 73 olarak belirlenmesine ilişkin gerekçelerin davalı idare tarafından ortaya konulamadığı açık olduğundan, objektif kriterlere dayanmayan dava konusu performans değerlendirme puanında hukuka uygunluk bulunmadığı sonucuna varılmaktadır” ifadelerine yer verdi.
Pilot illerde uygulanmasına başlanan öğretmen performans değerlendirmesinin hukuki temelinin bulunmadığı, objektif ve denetlenebilir nitelikte olmadığı bu vesileyle bir kez daha gözler önüne serilmiştir.
Eğitim-Bir-Sen olarak, Millî Eğitim Bakanlığı’nın gündeme getirdiği tarihten bu yana performans değerlendirmesine karşı duruşumuzu her platformda ortaya koyduk. Not vererek öğretmeni değerlendirme uygulamasına son verilmesi için mücadelemiz devam edecektir.